Wednesday 6 August 2014

Boikot Israel dapat sambutan


Seorang wanita memegang poster tertulis 'Boikot Israel' dalam satu demonstrasi membantah kekejaman Israel di Berlin, Jerman pada 1 Ogos lalu. - REUTERS
GAZA CITY 5 Ogos - Kempen memulaukan produk Israel, BDS (boikot, lupus, sekatan) berhubung kekejaman rejim Zionis itu terhadap penduduk Genting Gaza, semakin mendapat perhatian masyarakat dunia yang membantah kezaliman ke atas penduduk awam tidak berdosa terutamanya bayi dan kanak-kanak.
Pemulauan ke atas rejim Yahudi itu kali ini, turut dilaksanakan secara meluas bukan sahaja membabitkan barangan yang dihasilkan Israel, tetapi juga universiti-universitinya, bank-bank, pihak yang menyalurkan bantuan kewangan kepada Israel serta institusi berkaitan Israel.
Selebriti antarabangsa secara terbuka turut mengecam tindakan ganas Israel selain produk yang dihasilkan di kilang-kilang yang dibina Tebing Barat, tanah yang dirampas daripada penduduk Palestin turut terjejas.
Antara produk yang diboikot ialah Sodastream, Marks & Spencer, Morrisons, Waitrose, McDonalds, Coca-Cola, Motorola, HP, Nestle, Revlon, Ralph Lauren dan Starbucks.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Luar_Negara/20140806/lu_05/Boikot-Israel-dapat-sambutan#ixzz39Ycb5F00
© Utusan Melayu (M) Bhd 

No comments:

Post a Comment