Tuesday 12 August 2014

Kemenangan pasti datang!


Bumi Gaza kembali menangis. Dentuman bom saling bersahutan, namun syukur kepada Allah saya masih tegak berdiri meneruskan kerja amal. Menggali ilmu di bumi ini sangat memberi makna kepada saya kerana di tanah ini saya mengenali barisan belia yang menghuni syurga selepas gugur sebagai syuhada.
Mungkin juga saya masih bernafas berkat doa ibu bapa dan juga sahabat semua di Malaysia. Doakan saya terus kukuh berdiri melaksanakan misi menghulurkan bantuan kepada yang memerlukan dan menjalankan amanah daripada penyumbang.
Di ruangan kali ini, sekali lagi saya ingin menceritakan mengenai inspirasi mujahidin Palestin yang berjuang di bawah panji Briged Izudin Al-Qassam.

Namanya Khader, 31, sejak mengenalinya saya tahu dia sudah menganggotai pasukan mujahidin itu sejak usianya 23 tahun.
Foto
AHLI keluarga meratapi pemergian seorang lelaki Palestin yang terbunuh akibat serangan Zionis di Deir al-Balah, semalam.

Bagi Khader, luka terkena serpihan bom rejim Zionis tidak menyakitkannya, namun dia lebih sakit melihat bumi Gaza terus diganyang, tatkala melihat golongan ibu terus menitiskan air mata.



Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.
Artikel ini disiarkan pada : 2014/08/11

No comments:

Post a Comment