Saturday 12 July 2014

Ancam serang lapangan terbang


Perkara itu dinyatakan kumpulan berkenaan ketika rejim Zionis tidak menunjukkan sebarang tanda untuk menghentikan kekejaman mereka. 
“Sebagai tindak balas terhadap keganasan Israel menyerang penduduk Gaza, Hamas memutuskan untuk melakukan serangan ke atas Lapangan Terbang Ben Gurion kerana ia menjadi sebahagian daripada tempat untuk melancarkan serangan ke atas kami. 

“Kami mengingatkan agar anda (syarikat penerbangan) tidak melakukan pendaratan di lapangan terbang terbabit,” menurut kenyataan yang dikeluarkan kumpulan itu.
Foto
LETUPAN besar sejurus selepas tentera udara Israel mengebom sebuah bangunan di bandar Gaza, semalam.
Menurut Hamas, ia sudah melancarkan sekurang-kurangnya satu serangan roket ke arah lapangan terbang berkenaan semalam. 
Kira-kira 102 orang rakyat Palestin terbunuh dalam serangan udara selama empat hari yang dilancarkan Israel ke atas Gaza, termasuk enam semalam. 

Hamas melancarkan serangan balas dengan melepaskan ratusan roket ke arah Israel dan mengenai sehingga kawasan yang terletak beratus-ratus kilometer dari Gaza. 

Kumpulan berkenaan berkata, amaran berkenaan dikeluarkan kepada pesawat penerbangan dari luar agar dapat mengelakkan sebarang kejadian tidak diingini dan kecederaan kepada penumpang mereka. - Reuters
Artikel ini disiarkan pada : 2014/07/12

No comments:

Post a Comment