Tuesday 19 August 2014

Misi berjaya!

Itu kata Ketua Misi Kemanusiaan Malaysia ke Gaza, Datuk Abdul Rahim Abdul Azeez yang berjaya masuk ke Gaza bersama dua wakil misi, pagi semalam selepas meredah pertempuran antara tentera Mesir dan militan dekat sempadan.
Konvoi yang turut diiringi dua kereta perisai berantai membawa 10 tan barang bantuan selamat melepasi sempadan Rafah jam 11 pagi semalam (3 petang waktu Malaysia).

Azeez bersama Duta Besar Malaysia di Mesir dan Palestin, Datuk Ku Jaafar Ku Shaari serta Duta Besar Palestin di Malaysia, Dr Anwar Al-Agha berhubung dengan sekretariat Kelab Putera 1Malaysia (KP1M) di Kaherah dari semasa ke semasa untuk memberi maklumat terkini kepada petugas media dan juga rakyat Malaysia.
Foto
PENDUDUK tempatan bantu punggah barang bantuan.

Foto
AZEEZ (dua, kiri), Duta Malaysia di Palestin, Ku Jaafar (kanan) dan Duta Palestin di Malaysia Dr Anwar (kiri) disambut beberapa menteri Kabinet Palestin.
Menurut Timbalan Presiden KP1M, Datuk Mohd Farid Hassan, Azeez memberitahunya bahawa tentera Mesir bersungguh-sungguh membantu misi dengan menghantar mereka sehingga ke pintu sempadan.


Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.
Artikel ini disiarkan pada : 2014/08/19

No comments:

Post a Comment