Saturday 2 August 2014

Kenyataan Rasmi, Briged Asy-Syahid Izz al-Din al-Qassam;

Kenyataan Rasmi, 
Briged Asy-Syahid Izz al-Din al-Qassam;

|| Berkenaan dengan pelanggaran waktu tempoh bertenang dan berkenaan dengan penawanan seorang tentera Israel di Timur Rafah ||

Berikutan pelanggaran perjanjian tempoh bertenang(72 jam)oleh tentera penjajah Israel pada pagi Jumaat semalam 01.08.2014, serta pencerobohan mereka ke dalam kawasan Rafah juga tindakan meletakkan penembak tepat mereka berhampiran setiap pinggir bandar Gaza, juga serangan ganas pesawat mereka ke atas pinggir Bandar Rafah membunuh berpuluh puluh penduduk awam yang tidak berdosa dan berlangsung sehingga ke detik ini dengan alasan mencari tenteranya yang hilang. Dengan ini kami ingin menegaskan sesuatu bahwa;

Pertama; Apa yang berlaku di timur Rafah sejak subuh pada hari Jumaat, bahawa tentera penjajah tidak mematuhi tempoh bertenang yang sepatutnya, mereka bertindak memasuki Gaza dengan skuad infantri menembusi had kedalaman sehingga lebih daripada dua kilometer di timur wilayah kami di Rafah, kami menganggarkan bahawa mereka telah digempur oleh pasukan kami yang berjaga di lokasi, pertembungan bermula pada kira-kira jam tujuh pagi sebelum masa sebenar tempoh bertenang, manakala pesawat musuh dan meriam darat membedil orang awam selepas 10:00 pagi iaitu satu serangan yang terang-terangan melanggar tempoh bertenang atas alasan bahawa seorang askarnya telah hilang.

Kedua: Sesungguhnya kami telah terputus hubungan dengan anggota kami yang berada di lokasi tersebut, dan kami menjangkakan bahawa semua anggota kumpulan kami telah terkorban dalam pengeboman bersama seorang tentera Israel yang ditawan, mereka mungkin terkorban akibat bedilan oleh pesawat penjajah, jikapun kumpulan kami berjaya menawan seperti yang dikata.

Ketiga: Sesungguhnya kami di Briged Al-Qassam sehingga kini masih tidak mengetahui di manakah tempat tentera itu hilang dan di mana ia disorokkan mahupun tentang hal keadaannya.

Keempat: Kami telah memaklumkan kepada pengantara kami dalam mengatur tempoh bertenang kemanusiaan ini bahawa kami bersetuju bahawa ketika tempoh bertenang kami tidak akan mensasarkan mana-mana bandar-bandar Zionisme, tetapi dari segi operasi, kami menegaskan bahawa kami tidak boleh hanya diam untuk membiarkan pasukan penceroboh masuk ke dalam kawasan kami. Pasukan kami yang beroperasi akan berjaga-jaga sepanjang masa, di mana jika tentera Israel menceroboh dan menembusi kawasan sempadan, maka akan berlaku pertembungan dengan pasukan kami dan ia sudah tentu akan membawa kepada berlakunya pertempuran.

Sesungguhnya ia adalah jihad, kemenangan atau mati syahid,
Briged Asy-Syahid Izz al-Din al-Qassam - Palestin

Sabtu 6 Syawal 1435 Hijrah
Sabtu 2 Ogos 2014 Masihi
_____________________________________________________

Official statement,
Asy-Syahid Izz al-Din al-Qassam Brigade

|| On the violation of humanitarian truce and the missing Israeli soldier in east Rafah ||

Following the violation of 72-hours ceasefire by the Israeli soldier yesterday, and their invasion into Rafah and the act of placing their sniper near every gaza outskirts, also the bombardment by their fighter jet all over the Rafah outskirt and mureder of many civilians on the basis of finding a captured soldier, we hereby state:

1. What actually happened in east Rafah at dawn yesterday was the fact that israeli forces did not adhere to the humanitarian truce, by advancng their infantry 2km into our territory in Rafah. We estimated this to happen around 7 AM (before the start of truce period). At 10 AM, the fighter jets started bombing the civilians in Rafah and its vicinity, an act that clearly violated the truce on the basis of 'finding a missing soldier'.

2. We have lost contact with our group in the area, and we assume all of them has been killed with the captured soldier, IF they managed to capture one in the first place.

3. We dont have, until now, any knowledge about the missing soldier or its condition and wherabouts.

4. We have informed to our representative that during the humanitarian truce, we will not target any zionist territories but we insisted that we will not remain silent if our territories are trespassed. Our fighters will keep an eye on the border and there will be a clash if the Israeli military choose to trespass into our territories, which will definitely lead to a combat situation.

This is a jihad, either victory or martyrdom
Asy-Syahid Izz al-Din al-Qassam Brigade - Palestine

Saturday 6th of Syawal 1435H
Saturday 2nd of August 2014

Sumbe/Sourcer;
Shehabnews

#weareallqassam
#gazaunderattack
#dedaunhancur
#البنيان_المرصوص
#غزة_تقاوم

Derma;
http://on.fb.me/1zoCkpO

No comments:

Post a Comment