Tuesday 20 October 2015

Yahudi pecah masuk rumah Palestin


Yahudi pecah masuk rumah Palestin

19 OKTOBER 2015
Yahudi pecah masuk rumah Palestin Lelaki Palestin halang jalan dengan tayar terbakar ketika pertempuran pengawal sempadan di pusat pemeriksa Hawara, Tebing Barat. - Foto AFP

TEBING BARAT - PALESTIN. Pendatang haram Israel dilaporkan menyerang beberapa kediaman rakyat Palestin di bahagian selatan Tebing Barat, di tengah-tengah ketegangan berterusan di wilayah diduduki itu.

Sabtu lalu, sekumpulan pendatang haram Israel bertindak menyerbu bandar Hebron, terletak kira-kira 30 kilometer di selatan Baitulmaqdis dan memecah masuk beberapa buah rumah.

Lima orang dari sebuah keluarga cedera dalam insiden itu dan mereka kemudiannya dikejarkan ke hospital berhampiran untuk menerima rawatan.

Hari yang sama juga menyaksikan rejim Zionis menembak mati empat rakyat Palestin dan mencederakan seorang lagi di timur Baitulmaqdis dan Tebing Barat.

Menurut sumber dari kedua belah pihak, kesemua mangsa yang ditembak mati anggota keselamatan Israel adalah remaja Palestin lapor Press TV.

Sementara itu, Kementerian Kesihatan Palestin memberitahu, sekurang-kurangnya 44 rakyatnya telah terbunuh di seluruh wilayah Tebing Barat sejak awal bulan ini. 

No comments:

Post a Comment