Friday 15 November 2013

Zionis Tangkap dan Adili Sejumlah Jamaah Majlis Taklim Rutin di Al-Aqsa



Beberapa sumber Palestin menegaskan, mahkamah zionis menunda jadwal persidangan enam warga Palestin yang merupakan murid program " mashathib ilmi " (semacam sekolah non formal ) di Masjid Al- Aqsa.

Lembaga Al - Aqsa untuk Wakaf dan Peninggalan Bersejarah Palestin dalam kenyataan medianya petang semalam Kamis (14 /11) bahawaMahkamah Damai Zionis menunda persidangan enam warga itu sampai waktu yang tidak ditentukan.

Seharusnya mengikut jadual , persidangan digelar semalam terhadap enam warga al -Quds ; Muhammad Ahmad Jabarin , Bilal Jabarin , Ali Zaidan , Abdu dan Amjad Jabarin dengan dakwaan mengganggu ketenteraman awam dan meneriakkan suara takbir di depan kelompok warga peneroka Yahudi saat menyerbu masjid Al- Aqsa pada mei 2011 . Keenam warga itu akhirnya ditangkap penjajah zionis.

Dalam konteks yang sama semalam , polis penjajah zionis menangkap dua pelajar program Mashathib Ilmi yakni Ahmad Utsman dan Shalih Suwaithi dari baldah Baru sebeleh utara Palestin 1948 kerana dianggap membalas kata -kata kasar warga peneroka Yahudi.

No comments:

Post a Comment