Wednesday 20 November 2013

Pesawat Zionis Lancarkan siri Seerangan di Semenanjung Gaza



Selasa (19 /11 ) malam , pesawat-pesawat penjajah Zionis melancarkan siri serangan udara ke Khan Yunis di wilayah selatan Jalur Gaza dan daerah Beit Hanun di utara Jalur Gaza.

Sumber - sumber Palestin mengatakan, pesawat pejuang Zionis jenis F16 menggempur ladang pertanian di kawasan Manarah di selatan Khan Yunis dengan dua peluru berpandu. Serangan ini mengakibatkan kerosakan di lokasi serangan namun tidak ada laporan korban jiwa.

Sumber ini menambahkan, pesawat pejuang Zionis menggempur daerah Amaliyah di timur Qarawa , di samping target yang tidak ditentukan di daerah Bani Sahila . Tidak ada laporan korban jiwa dalam serangan ini. Pesawat pejuang Zionis juga terus terbang intensif di langit wilayah selatan Jalur Gaza.

Di wilayah utara Jalur Gaza, Beit Hanun , pesawat pejuang Zionis juga melancarkan dua serangan udara mengenai pos perlawanan Brigade Martir al Quds , sayap tentera Gerakan Jihad Islam di Palestin dan bandar pelancongan Bisan . Serangan juga dilancarkan di daerah Jamarik . Namun tidak ada laporan korban jiwa dari siri serangan tersebut .

Pihak pemerintah Palestin di Jalur Gaza telah mengosongkan semua pos keselamatan. Demikian juga puak - puak perlawanan Palestin juga telah mengosongkan pos -pos perlawanan mereka. Itu dilakukan setelah pesawat pejuang Zionis terus terbang intentif di atas langit Jalur Gaza.

No comments:

Post a Comment