Monday 27 May 2013

Mari kita telusuri kembali sejarah bani Israel

Mari kita telusuri kembali sejarah bani Israel, umat Nabi Allah Musa a.s. Sejurus selepas baginda turun dari Bukit Tursina setelah menerima hukum Allah utk umatnya... 

Maka Nabi Allah Musa pun menyampaikan kesemua hukum2 yg telah Allah perintahkan ke atas Bani Israel... 

Lantas Sebahagian besar Umat Nabi Allah Musa a.s menjawab beramai2 " Ya. Musa.. Kami terima kamu sabagai Nabi yang diutuskan Allah ke atas kami dan kami juga menerima Hukum yang kamu bawakan kepada kami sebagai hukum tuhan mu dan juga tuhan kami... Tetapi kami tidak akan melaksakan segala hukum2 tersebut..."

Lalu Nabi Musa menjadi Murka dan berkata " sesungguhnya kalian telah mengistihar perang terhadap Allah.. nantikan sahaja bala dari Allah ke atas kalian semua ".

Mari kita Imbas pulak apa yg berlaku dalam Negara kita….

Najib Razak di dalam perhimpunan agung Agung MCA telah berikrar dan memberi jaminan bahawa BN di bawah pimpinannya tidak akan melaksanakan Hukum Allah - Hudud.

Ini kata2 durhaka Najib “ Kami tidak tolak huhud kerana ianya adalah hukum Allah.. Siapa kata kami tolak hudud tetapi saya berjanji dgn tuan2 dan puan2 bahawa kami tidak akan melaksanakan hukum Hudud “.

Apa perbezaan ucapan Najib dgn ucapan bani Israel umat nabi Allah Musa a.s…?

Keduanya sama sahaja…
Menerima tetapi tidak akan melaksakannya..

Tidakkah Najib juga telah mengistiharkan perang terhadap Allah sama seperti apa yg telah dilakukan oleh bani Israel umat nabi Allah musa dahulu…?

Dan kini Si Penentang Allah ini pulak yg dijadikan pemimpin Negara.. tunggu sahaja bala dari Allah.. kerana itu janji2 Allah terhadap musuh2nya..

TEUKU ZACHARYAH BIN TEUKU NYAK KHAIRY ISKANDAR..
ADMIN FB : Anak Muda Bangkit Hancurkan UMNO

No comments:

Post a Comment