Friday 21 March 2014

Penyiasat Israel mengancam serangan seksual, perobohan rumah, kata kanak-kanak Palestin


-140303-anak detainee.jpg

Tentera dan polis Israel secara rutin menahan dan menangkap kanak-kanak Palestin.
 Saeed Qaq / APA imej )
Seorang penyiasat Israel didakwa memaksa kanak-kanak Palestin untuk menandatangani pengakuan selepas mengancam dia dengan keganasan seksual, menurut afidavit yang ditandatangani dikumpul oleh Pertahanan untuk Kanak-kanak Antarabangsa - Seksyen Palestin (DCI-Palestin).
Seperti yang dilaporkan sebelum ini saya hari ini di laman web DCI-Palestin, Othman S., 14, ditahan oleh tentera Israel di Timur Baitulmuqaddis pada pagi 25 November 2013 Bersama-sama dengan adiknya, dia telah dibawa ke Kompaun Rusia , soal siasat Israel berpusat di Jerusalem:
Semasa soal siasat, seorang pegawai perisikan menuduhnya membaling batu dan kemudian koktel Molotov di kereta polis dan apabila Othman tidak akan mengaku, pegawai mengugut untuk sodomize dia.
"(The integrator) kemudian membawa batang penyapu, kira-kira 1.5 meter (6 kaki) panjang, dari salah satu sudut dan mengancam untuk mendorong ia sehingga bahagian bawah," kata Othman sambil menambah bahawa penyiasat berkata kepadanya: "Anda mahu saya mendorong ini melekat sehingga keldai anda sehingga anda akan merasa sakit dan beritahu saya yang benar? "
Penyiasat juga menghina ibu Othman dan kakak dan memberi amaran bahawa dia akan "merobohkan rumah saya jika saya tidak bercakap," katanya.
Budak lelaki itu kemudiannya terpaksa menandatangani pengakuan bersedia dalam bahasa Ibrani, bahasa yang dia tidak faham.
Othman bukan kanak-kanak Palestin yang pertama yang diancam dengan penderaan seksual oleh penyiasat Israel. Satu Ogos 2013 laporan oleh kumpulan hak asasi manusia Israel B'Tselem didokumenkan beberapa kes penderaan, termasuk ancaman seksual , diEtzion balai polis di Tebing Barat yang diduduki.
Antara Ogos 2009 dan Julai 2013, menurut laporan itu, 12 kanak-kanak memberi keterangan bahawa "penyiasat mengancam mereka atau saudara-saudara perempuan dengan serangan seksual seperti rogol atau kecederaan kemaluan."
Sila baca seluruh update berita saya di laman web DCI-Palestin .

No comments:

Post a Comment