Friday 20 December 2013

Dua rakyat Palestin dibunuh di Tebing Barat



19 Dis - Askar zionis Israel membunuh dua lagi rakyat Palestin di Tebing Barat dalam serbuan berasingan di bandar-bandar Jenin & Qalqiya. Pertempuran turut mencederakan tujuh yang lain, termasuk tiga mengalami kecederaan serius

Salah seorang daripada mereka, ditembak pada jarak dekat selepas serbuan dibuat di rumah Jamal Abu Al-Haiga. Pemuda yang syahid dikenal pasti sebagai Nafaa Al-Saedi,23. Manakala sepupunya tercedera.

Sebagai tindak balas terhadap serbuan di rumah tersebut, belia Palestin mula membaling batu ke arah askar zionis, manakala askar zionis membalas serangan batu tersebut dengan peluru hidup, yang mencederakan tujuh yang lain.

Manakala di Qalqiya, Saleh Yasin, 29, pegawai keselamatan Palestin, diserang hendap dan syahid semasa pulang daripada kerja. Askar zionis mendakwa beliau membalas tembakan, tetapi laporan hospital membuktikan beliau ditembak dari belakang.

Saksi menyatakan, selepas beliau ditembak, askar zionis membiarkan beliau mengalami pendarahan sehingga mati. Juga, beliau tidak bersenjata semasa ditembak. [Ph]

sumber: MEMO
#aqsasyarif

Langgan 'Newsletter' kami di sini: http://goo.gl/CrSr6o

No comments:

Post a Comment