Wednesday 1 May 2013

Catatan Peserta Rombongan pelajar Malaysia Kaherah-Gaza bersama Aman Palestin Mesir yang lalu.

Catatan Peserta Rombongan pelajar Malaysia Kaherah-Gaza bersama Aman Palestin Mesir yang lalu.

Antara sasaran tentera Israel Laknatullah pada peperangan Hijaratus Sijjil yang lepas ialah kawasan2 berkaitan politik dan belia. Buktinya, bangunan kementerian dan padang bola utama ini menjadi antara tempat yang dibom.

Pada mereka, semua usaha ini dapat menakutkan kerajaan yang memerintah Gaza dan melemahkan golongan pemuda tetapi mereka salah. Golongan belia semakin setia menyokong perjuangan Islam di sana walaupun mereka terus dikepung dan disita pada banyak benda.

Inilah hasil kesedaran dan sikap pantang menyerah kalah yang ada dalam diri generasi mereka sejak 1918 lagi. Pembebasan tanah air dan al-quds diturunkan dari generasi ke generasi. Hidup seluruhnya diserahkan untuk kebenaran Islam itu tertegak, atau syahid menjemput.

Wahai para ibu dan bapa, didiklah anak-anak untuk mengambil tempat dalam memenangkan Islam. Buang rasa takut dalam diri anak-anak kita untuk berjihad dan jadikan mereka insan yang berani membawa kebenaran.

Wahai anak-anak dan adik-adik, generasi kami akan pergi. Kalian yang akan tinggal meneruskan perjuangan di bumi ini. Korbankanlah keseronokan dunia yang semakin menjerat, berilah waktu rehat dan tidur kalian untuk membangunkan umat manusia, menanam jihad dalam diri mereka sehingga titisan darah terakhir.

Isu mereka bukan sekadar isu kemanusiaan tetapi isu mereka lebih besar, iaitu isu perjuangan menegakkan kebenaran dan pantang menyerah kalah!

No comments:

Post a Comment